Viestiketju: EGR moottorin riemuja
Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 30.03.2014, 23:20
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mansoni Näytä viesti
Reilu 10tkm ajettu egr:n alipainekello "ohitettuna" eikä ole vikavaloja syttynyt, tarkoitus laittaa tuo umpilätkä tuonne kannen puolelle jossain vaiheessa... Kyseessä -09 hiluxi, ajettu nyt 76tkm.
Tuon violetillä koodatun letkun irroittamisella alipainekellolta ei pysty egr systeemiä poistamaan käytöstä. Toki sen voi näppästä irti ja vikavalo ei siitä syty,mut egr jatkaa toimintaansa lähes normaalisti.

Ennen varsinaista egr venttiiliä sijaitsevan läppärungon/alipainekellon tehtävä on valita otetaanko pakokaasua imusarjaan suoraan "kuumana" vaiko sen läppärungon edellä olevan egr-coolerin kautta jäähdytettynä. Alipaineettomassa tilassa = letku irti pakokaasu otetaan coolerin ohi kuumana ja kello alipaineistettuna pakokaasu tulee nestekennon läpi hieman viileämpänä.

Eli ilmeisesti kylmällä moottorilla käytetään kuumempaa pakokaasua ja näin moottori saadaan nopeammin normaalilämpöiseksi. Ja normaalilämpöisellä moottorilla otetaan jäähdytettyä pakokaasua,jolla pystytään tehokkaammin hillitsemään palolämpötiloja???
Oonko kartalla vai täysin hukassa???
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten