Viikonloppuna tein autoon vuosihuollon, eli tuli vaihdettua öljyt akseleihin, vaihteistoihin ja moottoriin. Samalla tietysti vaihdoin kaikki suodattimet. Aikaa jäi myös sen verran, että ehdin viimeinkin viimeistellä vinssin ja valojen sähköt. Tuli tällä kertaa otettua paljon kuvia puuhastelun lomassa.
Tässä kuva uudesta umpion takasuojakuvusta ja umpiosta. Vaihdoin molemmat umpiot uusiin, koska vanhoista alkoi heijastinpinta jo lähtemään irti. Valotehoa tuli vanhoihin umpioihin verrattuna rutkasti lisää. Tähän saattoi tosin suurimmalta osalta vaikuttaa valojen releytys ja uudet paksut johdot.
Umpio paikallaan. Kiinnikkeiden sopivuus oli taattu, koska sarja oli Defenderiin.
Parempi puolisko vaihtoi samalla uuden ajovalokatkaisijan, sillä katkaisija on kovilla kun alkuperäisesti valoilla ei ole releitä. Katkaisijasta tuppaa nastat sulamaan iän myötä pois, kun kaikki valojen virrat kiertää niiden kautta. Nyt ei pitäisi tulla ongelmia, koska valoille tuli releet ja siis uusi valokytkin.
Uusi valojen ja Webaston sähköpääkeskus paikallaan lokarin alla.
Keulasta tuli nyt tämän näköinen, eli vähän Mikki Hiiri. Alkuperäinen ajatus oli laittaa lisäpitkät kaaren alapuolelle suojaan roikkumaan. Mutta koska FF500:set eivät olekaan symmetriset, oli ainut vaihtoehto laittaa ne näin. Saapahan jäähdytin edes vähän helpommin ilmaa ja kilvelle tuli hyvä paikka tuohon.
Kilpitelineen taitoin alumiinilevystä ja pulttasin kiinni rullaohjaimeen.
Vinssin pääkytkin tuli akkuvalintakytkimen viereen kuljettajan jalkatilaan.
Akkulaatikossa alkaa olla jo hieman ahdasta. Vinssin kaapelit ovat kuvassa alimmaisina olevat, joilla on harmaat läpiviennit.
Heräteostoksena tuli ostettua Defan akun jänniteilmaisin ja laitettua sille töpseli akkukotelon kylkeen. Tuo on siis ihan tupakansytytinliitäntään kytkettävä laite, joka ilmaisee eri värisillä ledeillä akun jännitteen. Nyt näkee kätevästi yhdellä vilkaisulla akkujen tilan, kun avaa oven ja on menossa autoon. Samalla sai kätevään paikkaan töpselin öljynvaihtopumpulle kun pumppaa auton alla öljyjä akseleihin ja vaihteistoihin.
Vinssin vaijeri tuli ennen käyttöä vedettyä ohjeiden mukaan ulos (7 kierrosta jäi kelalle) ja vedettyä takaisin kelalle vastuksen kanssa. Voimaa vinssissä tuntuu olevan hyvin, mutta mikään nopeushirmu ei tuo malli kyllä ole. Vinssi pääsi heti tositoimiin kun piti mökiltä kaataa sähkölinjaan kallellaan päin oleva puu. Puu kaatui jä sähkölinjakin jäi ehjäksi.