Viestiketju: EGR moottorin riemuja
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.03.2014, 10:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Perusasetus

Tulppaa kannesta tulevan=imusarjaan menevän putken jommasta kummasta päästä peltilaipalla. 07 alaspäin pystyy melko varmasti tulppaamaan kokonaan ilman vikavaloa siitä ylöspäin 10-14mm reikä laippaan että jää vähän virtausta. Öljyn kerääjä kannu huohottimeen ettei sotke se itse pakokaasu ei niin karstota muttakun siihen öljy lisätään niin siitä tulee just tuollasta liisteriä.
Jotkut on myös onnistuneesti rakentanut näissä uudemmissa silleen että tulppaa sen kannesta tulevan putken ja ohjaa siihen putkeen imu ilmaa ennen maf anturia eli ei siis ahdettua. Sillon jää pieni virtaus puhdasta ilmaa mutta minun mielestä tuo on vähän epävarma kikka.
Myös imuilman lämpöanturia huijaamalla pakkasen puolelle saadaan egr sulkeutumaan. Haittana on suuremmat tyhjäkäynti kierrokset ja hieman pienempi ennakko.
Minä olen ymmärtänyt että se egr venttiili/moottori paketti haistelee maf:in arvoja? Avautuessaan maf arvo hiukan muuttuu ja jos se ei muutu tarpeeksi syttyy vikavalo (tukkonen imusarja tai likainen maf voi aiheuttaa)
Egr moottorille menevää maf tietoa (jännitettä) pitäs vaan vähän huijata niin pysys tietokone tyytyväisenä?
Vastaa lainaten