Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59
Eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Jos Blaserissa oli 35 kummit ja 3 vaihteinen loota 3.42 perävälityksillä, niin koneen kiertäessä 5500 vauhtia on n. 270 kmh  ja kyllähän vakio pikkulohkokin nyt ton määrän rundeja ottaa  Jos siinä olis ollut vielä loikkarilaatikko niin sitten sillä olis päässy tosi kovaa
Mutta joo, alkuperäiseen kysymykseen. Jos auto tulee pelkkään tiekäyttöön, niin sitten koppaa paloilla 3" ylöspäin. Ajo-ominaisuudet pysyy täysin tehtaalaisina ja painopiste ei nouse paljoakaan kun runko, moottorit ym pysyvät matalalla. Jos se ei vielä riitä, niin jousista sitten hieman lisää korotusta jne.
|
Samalla linjalla; siis väritettyjä peltejä ylöspäin. Ja vaikka laittaa tuon 3" korottavan jousisarjan tms. niin verrattuna alkuperäiseen, maavara ei käytännössä kasva. siis korotuspalat rungon ja korin väliin katu/tie käytössä huomattavan hyvä vaihtoehto!
Ja tuohon 270 km/h nopeus; itsekkin olen ajanut tuota nopeutta, itse asiassa hivenen yli, 10 km pätkällä ja käsiajanotolla, ja nimenomaan GM tuotteella (corvette). Ja paljonko vaatii tehoa? vakiona oli n. 250, ja oli aivan "mopo", mutta TPI;n ilmanohjauskalikka, ilmanputsari, softa, katin poisto yms, toi lisää tehoa "jonkin verran" ja tuo 270+ keskinopeus tuli "lappu lattiassa" reilusti alle 20 asteen lämmössä...
Ja jos Maasturi Blaserilla, taikka Scottsdale:lla meinaa ajaa tuon 270 km/h niin vaatii kyllä tehoa paljon, meneekö 4-numeroiselle puolelle? ja tuo 10 km on pitkä matka, jos kyseessä on kiihdytytysauton kone ja bensa.....
Mutta joka tapauksessa: Rakenteluintoa! Ja kysyvä ei tieltä eksy!