Nyt on vissiin homma ottanu takapakkia oikein kunnolla ku nuin osiksi on mennyt...
Tänään sain rungon hitsailtua. Vielä pitää tukivarsien korvakot hitsailla akseleihin kiinni. Perjantaina jos on hyvä ilma, niin runko ja akselit saa hiekkakylvyn ja maalin päälle.
Kolmas pullo lähti tänään suojakaasua tämän projektin aikana... Vuotaakohan sitä jonnekin, vai viekö tuo heppailu niin paljon? En kuitenkaan mitään muuta isompaa hitsailua ole nyt tehnyt..
Lainaus:
Joko olet saanut jumittua tuon keskitasauspyörästön? Mulle ei avautunut tuo sinun alkuperäinen suunnitelma: keskitappi pois ja pooriakseli väliin. silloin vetoa ei mene kumpaankaan päähän?
Uskoisin, että jos joku ammattilainen hitsaa perän tasuspyörät yhteen tönkköön, niin pysyy nipussa? Ja Jos tuota rautaa tms. lähtee liikenteeseen, niin automaatissahan kaikki öljy aina menee suodattimen läpi.
Ja ainakin hodarin laatikon öljypohjassa on muutama magneetti ottamassa rautaa kiinni.
Ja kuten jo moneen kertaan todettu, aika nopsaa etenee. peukku,
|
Tässä lähipäivinä aukaisen laatikon ja koitan keksiä miten teen keskilukon. Ilmeisesti hitsaamalla se kuitenkin tulee tehtyä. Nuo pooriakselien teot yms. ovat aika kalliita ja vaikeita varmaankin toteuttaa... Sitä meinasin, että ottais sen keskitapin sillai, esim. pätkän välistä pois, että menisi yksi ja sama pooriakseli tasauspyörästön läpi, ja näin lukitsisi puolet toisiinsa. Kytkettävää lukkoa tuohon ei taida valmiina olla ja ei jaksa alkaa sellaista väsäämäänkään... Onhan tuo takavedon irroittaja jos joskus tuntuu että keskilukko ahistaa...