Eipä ne uudet koneet niillä Longlifeöljyillä kestäkkään. Se paskan määrä moottorin sisällä on aika infernaalinen jo 100tkm ajetussa autossa kun on ajettu pitkällä vaihtovälillä. Kyllähän se toimiva systeemi on jos autolla ajetaan se 150-200tkm ja paalataan sen jälkeen. Ei ole itse ees tarvinnut harkita semmosen auton ostamista jolla on ajettu "Longlife ohjelman mukaan" kun olen auki käyttänyt muutaman kyseisen laisissa autoissa olleen koneen.
Uskoisin että yhtään halvan öljyn takia hajonnutta moottoria ei ole. Väärän öljyntakia kylläkin. Esimerkiksi kesäkelillä henkilöautossa X w30 öljyn ominaisuudet ei riitä, vaan pitää olla vähintään X w40 öljyä, eli kuumankestoa riittävästi. Mitä kapeampi on tuo viskositeetti haitari, sen parempaa öljy on periaatteessa koska sitä ei ole tarvinnut lisäaineistaa niin rankasti (esim 15w40 vs 0w50). Öljyn ensimmäinen numero kertoo öljyn juoksevuuden kylmässä, ja jälkimmäinen kuumassa. Mitä isompi on viimeinen numero, sen paremmin se toimii kuumissa olosuhteissa.