Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Tämäkin vaihtoehto on käynyt mielessä, mutta Suitsaan änkeäminen voi olla mulle tuskallisempaa kuin hommata C-kortti.
Sinänsä omituista, että jopa kuutoskoneisella Grand Cherokeella saa vetää päälle 3000kg kärriä, mutta osin painavemmilla LT:llä, Hi-Acella, Transitilla, Transporterilla ja Caravellella vain pari tonnia, vaikka olisi neliveto!
|
Jos aattelen, että laitan 2000 kiloa painavaan Hiluxiin 90 heppasella 2,4 litraseen turbodieseliin 500 kiloa painavan kärryn ja siihen 2000 kiloa kuormaa, kyllä sillä sen vedettyä saa joskin ei sillä kiva olis mihinkään pitkälle lähteä. Kyllä sillä hissukseen pienillä vaihteilla ja varovasti 3500 tonnin kärryäkin vetäisi.
Vaikka sallittu paino olis 5000 kiloa, ei se siitä sen mahtavammaksi muutu pelkillä papereilla.
Tänään tuli ihailtua vanhoja kuorma-autoja ja ne tuntui kyllä upeilta vehkeiltä!
Jos pitkää matkaa vetäisi niin mieluummin niin, että kärryssäkin on hyvät renkaat, jarrut kunnossa ja se painaa kuormineen vaikka puolet veturin painosta. Paska tilanne jos homma onkin niinpäin, että veturi painaa puolet siitä mitä sillä vedettävä kuorma.