Viestiketju: Toyota OJ40
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 22.03.2014, 00:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuntemattoman "valuraudan" hitsaus:


Itse olen vältellyt tuota valuraudan ja valuteräksen hitsaamista, joten epäonnistumiset/onnistumiset pyörii luokassa; tilapäiskorjaus.

Ja kauheimmillaan nuo sivusta seuratut suoritukset on olleet luokkaa: katsoppa kun tuli ... kops! siis ei kestänyt jäähtyessään omaa painoaan!

Ja aikanaan (-80 luvun lopulla?) oli ongelmana, että saab 99 pakosarjat halkesi; Niin yksi Maaseppä hitsasi kuulemma mitä vaan, ja "Essonbaarin" yms. mukaan onnistui!
No kuskiksi tuon turbosaabin omistajalle, ja kun seppä "puolituttu" oli, niin saatiin jäädä tuohon pajaan...
Seppä kasasi hirveät "roihut" ahjoon, ja lisäsi sinne kaiken maailman rautaromua,(en pannut mieleen, mitä) ja ja rälläköi halkeaman ja lopuksi lisäsi tuon pakosarjan; ja hiiliä sankollinen lisää.. ja kun pakosarja oli punainen/oranssi, niin puikolla hitsasi halkeama, ja villapaalien sydämeen noiden rautaromujen kanssa... ja huomen iltana valmis; ja mentiin hakemaan pakosarjaa,,, ja löytyi tuolta villapaalien keskeltä, kuumana...
Ja tuo saab:n pakosarja kesti, toki piti oikaista...

Aivan syystä kielletään "tärkeiden-" osien hitsaus opettelijoilta, kuten esim. minulta! ps. tieto luo tuskaa
Vastaa lainaten