Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -teemu
Todennäköisesti kiertokanki, en avannut ja reikä oli niin pieni etten nähnyt. Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen. Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio.
On tuo 85 budjettivirittäjän unelmatavaraa. Kestää puristaa ja laihalle mennessä vain tehot putoaa, ei pala venttiilit.
|
Siis milloin diesel, turbolla taikka ilman käy "Laihalla"?
Siis silloin, kun se käy taloudellisesti! Ja silloin käy "liian" rikkaalla, kun putkesta tulee mustaa...
Ja milloin diesel käy Liian Laihalla; silloin kun se sammuu dieselin puutteeseen.
-> dieseli on täysin immuuni tuolle laihalla käynnille, mikä bensakoneissa aiheuttaa moottorivaurion! (tässä mittakaavassa, mitä nyt keskustellaan)
-> Jos tuo -teemu :n poksahtanut kone on turbodiesel, ja siitä on revitty RE85:lla (lainaus

"""" Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen""""
Niin tuo vaurion syy on täysin oikea: (lainaus

""""Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio."""""""""
-> siis tuo RE85 on syttynyt SUUREN ahtopaineen ja dsl:n puristusten vaikutuksesta PALJON ennen yläkuolokohtaa; siis kampiakseli ja kierokanki on nostanut mäntää täyttä palopainetta vastaan, kun normaalisti tuo täysi palopaine tulee vasta noin yläkuolokohdassa, tai jopa himppu jälkeen...
Ja jos väännöt on; (lainaus

"""" Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen"""" niin se ei selity RE85:lla, vaikka lisäpolttoaineena; tuota happea (siis ilmaa, siis ahtopainetta) pitää saada n.tuplat, ja jos sitä "toimitetaan" turbolla, niin säädöissään olevaan dieseliin ei riitä tuplat ahtopaineet?
-> siis tuo RE85 ei vain kestä turbodieselin puristusuhdetta ja ahtopainetta, jos meinataan virittää. Ja tuo lämpötila vaikuttaa, samoin kuin moottorin ominaisuudet, nyt se termi hukassa....
Jos haluaisi ottaa tuolla RE85 lisätehoja dieselistä, niin toimisi varmaan parhaiten, kun laskee puristukset mahd.matalaksi ja ahtopaine mahd. pieneksi; toki silloin hyötysuhde kärsii...
-> jos haluaa vanhasta autosta TEHOA RE85:n avulla; niin silloin pitää olla sytytystulpat suihkujen sijaan palotilassa...