Siis uusi, sinkitty pinta?
Tuo uusi sinkitty pinta pitää jollain käsitellä, että maalit alkaa pysymään.
Jos olisi vanha sinkitty pinta, niin peltikattomaali (itse olen käyttänyt Panssari-peltikattomaalia) olisi minun valinta. ja sopii kaikkeen raudan maalaukseen, suurin plussa on se, että nimenomaan yksikomponentti; siis voit ottaa litran purkista HUOLELLISEN sekoituksen jälkeen vaikka vain yhden pensselin kärjellisen... Ja sisältää ruosteenestopigmettiä, ja kuivuu huoneenlämmössä vuorokaudessa (kerrosvahvuudesta riippuen)
Siis tankin "peittaus tms?" ja sitten peltikattomaalia kerros/muutama, ja sitten kolinapullosta helmapeltimassaa (jos ei paineilmaa/ruiskua) pari kerrosta, ja jos hyvän haluaa, niin kiiltävää maalia, esim. miranolia kerros päälle, ja jos haluaa varmuuden maksimoinnin, niin asennettuun tankkiin näkyville pinnoille alusta/helmapeltimassaa.
Nuo 2k työkonemaalit yms. paljon kestävämpiä, kuin saman vahvuinen peltikattomaali, mutta; Jos kerrosvahvuus on jotain "normaalia" niin auton alustassa lentävät kivet varmasti rikkoo pinnan, ja sitten tuo alkuperäinen sinkkikerros, mikä arvattavasti on ohut, hapettuu tiesuolan tms. vaikutuksesta pois (ja kun maali päällä/ohut sinkkikerros, niin sinkki ei pääse siirtymään vauriokohtaan vrt. kuumasinkitys).
Tuo peltikattomaali, varsinkin paksumpina kerroksina, tuntuu suojaavan noita naarmuja; mulla bj:n etupuskuri RHS-palkkia, ja maalattu 3? kertaan peltikattomaalilla kauan sitten, ja vieläkin nuo kiven nirhaamat yms. on vaan ns. pintaruosteessa, toki naarmu on levennyt varmaan useamman millin...
Ja vielä kerran; tuo tuore sinkkipinta vaatii nimenomaan oikean "peittauksen/pohjustuksen", nimimerkillä muutaman sinkityn ja valssatun pinnan, joka on uutena huonosti käsitelty; puhdistanut ja uudelleen maalannut...
|