Viestiketju: hilux ln 110 turbotus.
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 19.03.2014, 20:17
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Nyt ois hyvät neuvot tarpeen. Sain ron auton käyntiin ja aloitin koeajon, no ei kauan iloa kestäny ku rupes öljyä tursuamaan pakoputeksta savun saattelemana. Aikani koekäyttelin autoa ja yritin tuskia mistä öljyn pöllytys johtuu ja tein diaknoosin että ahtimen tiivisteet olisi kaput. Nos lähetin turbon takaisin liikkeseen huollettavaksi.
No tänään tuli selvitys että ahdin on ihan ehjä ja ei oireile koeajopenkissä millään tavalla. syyksi epäiltiin huonoa paluulinjaa.

Siis porasin sen paluun lohkoon samalle paikalle ku se on turbon lohkossa ja kokeilin vielä lopuksi löpöllä että hynvin virtaa öljypohjaan. Öljunpaineet on jotain 5 bar paikkeilla kierroksilla, tyhjäkäynnillä alle 2bar. Paine tulo on kuristettu muutamaan milliin jne...
Mutta nyt kun autoa käyttää ei öljy kulje riittävästi poispäin ja ahdin tulvii.

Mikä helvetti voi aiheuttaa moista. Katsoin vielä äsken irtolohkosta että kyllä se reikä tulee mukavasti siihen runkolaakerin korkeudelle vapaaseen tilaan. Onkohan turbon lohkossa joku ohjauspilli lohkon sisäpuolelle ohjaamaan öljyvirtaa? Vai onko tuo mun kone niin hoto että kampikammiossa on jotenkin vastpainetta.(ei kyllä mahdollista). Pitääkö se paluu kuitenkin hitsata suosiolla öljypohaan 10cm alemmaksi tai jotain? Kuka keksii syyn?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten