Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.10.2004, 20:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:MakeO
Tosimies

405 Posts Posted - 28/10/2004 : 22:43:16
--------------------------------------------------------------------------------
Toi mese on kyllä hulppein "kylmis" minkä mä oon nähny,kelpaa siinä raadon rötköttää monttua odotellessa... No mutta asiaan, miten on, kun mulla on tommonen kattokorotuksella varustettu Hj-60 paku, ja mä heitän siitä sen korotuksen kaatopaikka kuormaan ja laitan siihen kovan katon niin saanko mäkin katsastettua sen huolto-autoksi jollain työkalu laatikolla tai viilapenkillä... mitä sanoo -MaTTi- tai Pauli...?

Alcohol is designed to drink, Gasoline is designed to wash a parts, Nitro is designed for a RACING.

Russian_Rocket
Newbie

47 Posts Posted - 28/10/2004 : 23:20:02
--------------------------------------------------------------------------------
Sun pitää katsastaa se ekaksi maastohenkilöautoksi ja sen jälkeen huoltoautoksi...mitenkähän se vero menenee?

Isuzu Trooper(huoltoauto),Vw Syncro-ex sakke,myydään eniten tarjoavalle!Belarus 825 ja Polaris 700 Sportman.

offroadjouni
OffiSäätäjä

2102 Posts Posted - 28/10/2004 : 23:25:06
Kyllähän sen voin N1G:stä muuttaa M1G:ksi ilman kattokorotusta ja maksamatta ylimääräisiä veroja. Sitten vaan N1G-huoltoautoksi. Ja eiköhän tää hoidu yhdellä katsastuksella...?
Edestakaisesta muutoksesta menee vero uudelleen maksuun jos verotusluokka vaihtuu. Kattokorotus-HJ:sta saattaa mennä vero jos muutetaan takaisin maastohenkilöautoksi, se kun on muutettu autoverolain 23 § mukaiseksi. Mutta ei sitä ole mikään pakko muuttaa välissä henkilöautoksi että siitä saisi huoltoauton:
Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos verovapaa tai 35 %:n veron alainen pakettiauto muutetaan

linja-autoksi, jonka omamassa on vähintään 1 875 kg
kuorma-autoksi
invataksiksi
sairasautoksi
pelastusautoksi
eläinlääkintäautoksi
ruumisautoksi
verovapaaksi matkailuautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 875 kg
huoltoautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 875 kg

Eli kattokorotetun HooJiin pömpelin saa heivata roskakuormaan jos se muutetaan huoltoautoksi, esim. työkalukaapilla varustetuksi.

Vastaa lainaten