Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.03.2014, 00:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Ei onneksi pahempia

Pieniä palovammoja, myös korvaan, avautuneita rystysiä, mustelmia, myös silmäkulmissa; haavoja alkaen katkoteräveitsestä, jatkuen työkalujen, mm. sorvin, kautta rälläkkään, ja plasmaleikkuriin(!) liiskaantuneita sormia mustine kynsineen...
Tuo, kun bj:n laatikko litisti kynnen, ja kävi niin kipeää että koppasin silmäkulman alustaan(jousi?): Kävi kipeää...! ja kun asuin silloin Rotuaarilla; Niin kävin lauantai aamuna klo 01 hakemassa päivystävästä apteekista, siitä 200m päästä, kämpille mennessa hakemassa ensiaputarvikkeita: viistoon teroitetun ruiskun neulan ja desifiointiainetta.
Mutta: apteekissa porukka kaikkosi (mulla oli silloin autotallina vanha junan kylmävaunu, ruosteinen turkkilevy lattiana, päätyovet tein itse ja ilman vettä tms.) kun taaperrin vittuuntuneena, silmäkulma vertavuotavana, lievästi sanottuna paskasena/ paskasissa vaatteissa, keskari koholla, ostamaan kertakäyttöneulaa, josta en osaa sanoa muuta, kuin se viistoon teroitettu... ja desifiointiainetta.

Mutta sain ostettua tuon neulan, ja pullon desifioivaa litkua, kun takahuoneesta tuli joku 70v+ kyselemään...

Siis tuo verenpurkautuma, mikä oli kynsirannekkeessa tms. : suttasin tuolla desifiointiaineella koko sormen, ja porasin tuolla "narkkarineulalla" reiän kynteen, ja puristin veren pois. ja alkoholia päälle, ja kun kuivi pois, niin tippa pikaliimaa korkiksi saa kokeilla omalla vastuulla, mutta 20 vuoteen minulta ei ole lähtenyt yhtään kynttä

P.S

Haavat/nirhaumat ja niiden tulehtuminen:

Nyt oli tullut oltua poissa "askartelemasta" reipas kuukausi, ja täysin tyhmä, pieni naarmu, jonka sain ruostuneesta pellistä: Naarmusta ei tullut oikeastaan ollenkaan verta, mutta sen verran, että muodostui pieni rupi. Mutta nahka punainen melkein sentin molemmin puolin; ja lämmöt korkealla k.o alueella.

Ja kun on tullut vuodettua verta, kaikennäköisistä pienistä ja suuremmistakin, vammoista, tuolla lian keskellä jonkin aikaa, niin haavat ei tulehdu läheskään samalla lailla. ainakaan minulla.
Vastaa lainaten