Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 16.03.2014, 20:19
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Tuo olisi muuten varmaan aika mainio systeemi, mutta kun ketju laipan päällä ei kestä vitikossa vatkaamista. Urasta se tahtoo jatkuvasti pompata, kun taipuisa risu tarraa hampaiden väliin. Tätä taipumusta on tuossa klipissäkin koitettu korjata kiristämällä ketju sinkeälle. Sen huomaa varsin hyvin äänestä ja näkee lähikuvasta - ketju hirttää saman tien kiinni kun mies löysää kaasun.

Laipat ja ketjut eivät tuolla kireydellä pitkään kestä. Voimasta taitaa hukkua iso osa kitkan voittamiseen. Eivät varmaan voimasiirron osatkaan ylimääräisestä väännöstä tykkää.

Ennakkoraivauksiin, missä ei ole risukkoa, vaan katkotaan yksittäisiä raippoja, varmaan etevä peli. Mutta en oikein usko että taimikossa pitemmän päälle toimii.
Tänään koeajettu reppuraivuria neljän tankillisen verran.
Ohuessa risukossa ei tehny mitään mutta nippanappa polttopuu kriteerit täyttävää puuta sahasi paljon nopeemmin vs. Normi 45cc raivuri tai moposaha. Reikäperkaukseen varttuneessa taimikossa varsin loistava peli. Varmasti myös ennakkoraivauksille.
Ketjua tosiaan sai pitää kireällä, ettei lentänyt pois urasta (ohuet risut pahimpia, kun pääsivät ketjun ja laipan väliin)
Kaasukahvan asento ei miellyttänyt ja nyt on oikea ranne kipeä (voi myös olla tottumis kysymys tai väärä tekniikka).
Käynnistäminen selässä oli lähes mahdotonta (jatkopala naruun helpottaisi?)
Pa-tankki ja teräketjuöljysäiliö olivat sopivan kokoiset juomataukojen tarpeeseen nähden.
Kone tuntui kyllä toimivan hyvin.
Tiukoissa paikoissa oli paljon helpommin hallittava vs normi raivuri ja pystyi tarvittaessa katkomaan siitä helpoimmasta paikasta ensin, mikä normi raivurilla on hankalaa/mahdotonta.

Siirsin hankkimista muutamalla vuodella eteenpäin, ellei tule todellista tarvetta aiemmin, tai sitten jätän kokonaan hankkimatta.
Vastaa lainaten