Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 13.03.2014, 01:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis tehohan tulee hyötysuhtaasta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zeus82 Näytä viesti
Onkos ketään tehny kanteen muuta kuin plaanauksen ja venttiilien hionnan? Itse olen koittanu netistä katsoa mut ei ol onnannu. Nyt kun sattuu oleen tuossa yks ehjä kone kohta leväällään nii laittas sen "parempaan" kuntoon kuin tehtaalta. Olis hieno kiertää turbon kamat hengittävään kanteen jos sitä saisi paranneltua.
Noita dsl turboja on tullut "säädeltyä" pitkään, ja sitä ennen reipas 10v "viilattua" bensakoneita.
Joten nyt vain noista "midi"- viritetyistä dieseleistä.
Ja suurin "moka" on uskoa, että turbo hyödyntää jotain jäännösenergiaa! jokainen "energia yksikkö" mistä turbon turbiini ottaa VOIMAA akselille, ja turbiinille, tulee pakoventtiilistä purkaantuvasta pakokaasusta, ja nimenomaan sen paineesta.
Ja jos/kun pakotahdin aikana on vastapainetta, niin mäntä jarruttaa kampiakselia...

Siis mitä paremmin saat tuon vakio kannen virtaamaan, aivan puhtaasti noilla vapaasti hengittävillä bensakoneen ohjeilla, niin turbon ei tarvi tehdä niin paljon... siis avarratulla kannella oleva "museo" moottori, 2H, kannen avarrus auttaa tehoihin, tarvii vähemmän turbon apua nominaali tehoihin/tai max tehoihin
Vastaa lainaten