Viimesin "rehellinen" monttuvehje oli YZ125 2001 mallia. Sillä ajeltin pari kesää ja talvea noin kaksi kertaa viikossa(kesällä enempi talvella vähempi).
Vajaan vuoden välein vaihoin männän hilppeineen ja varuiks kerran kaikki lakrut koneeseen, kytkirempan yhteydessä. Ikinä ollut mitään ongelmia...
Mutta mitä enempi tehoa ja mitä pienemmät cc:t niin sitä pienempi vaihtoväli.
Oo ilonen ettette hommannu 4t vekotinta. Uusimmissa kun vaihdetaan venttiileitä myöden kaikki tiettyjen tuntien jälkeen. Kaveri laski joskus 4t kisaenskansa hinnan käyttötuntia kohden käyttäen huoltokirjan suosituksia ja mukaanlukien rengas/ratas jne. menekin.
En muista montako euroa sai käyttötuntia kohden, mutta samalla viikolla kävi vaihtamassa vuoden vanhan pyörän uuten 2t koneeseen... Kummatkin kotkia...
Toisaalta, jostaisystä kaikesta kivasta joutuu aina maksamaan, tavalla tai toisella....