Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis käsitinkö oikein: olet vaihtamassa niitä pronssiholkkeja?
Noita olkatappeja ei tarvitse irroittaa. Tuo "laakereista etunapa irti" tarkoittaa pyöränlaakereita, siis napalukko pois, lukkolipare taivutetaan pois lukitsemasta sitä 54mm kannalla olevaa mutteria, mutteri pois, lipare pois, toinen 54mm avaimella oleva mutteri pois, ja napa lähtee nykäsemällä pois.
toki se lähtee irti: siis ne pinnapultin mutterit, 4 kpl/olkatappi, ja sitten vaan vasaralla kolistellaan tapin kylkeen, että ne kartioprikat irtoaa, sitten kahdella meisselillä kammetaan olkatappi pois tuosta olkatapin laakerista (olikohan 30303C siis se isokulmaisilla kartioilla oleva)
|
näin olen juuri tehnyt. ainut ongelma on juuri tuo ylä tai alapään kanssa, otin pois nuo kartio prikat ja koputtelin vasaralla ylempaa ylös päin mutta ei vaan ilvelläkään irtoa enkä viittisi kammetakkaan jottei pinnat vaurioidu, mielessä kävi jos tuohon heftaisi kiinni 13mm kannalla olevan mutterin ja veto vasaralla nyppäisi pois mutta en sitten viitsinyt kun en tienny onko se maljan sisältä viellä kiinni? ja särkyykö jotain jos nyppään tuolleen. eli siis kaiken ymmärryksen mukaan pitäisi vaan purkaa tuo napa pois ja navan jälkeen eteen jää se peltinen levy joka oli 6 tai 8 kiinni se pois niin vetoakseli näkyy siellä, alapäästä otin irti kaikki 4 ja kartioprikat ja samoiten yläpäästä, alapää on jämäkkä yläpää vispaa tuolleen nopeasti katsottuna puolelta puolelle 4cm, ja ymmärsin ettei tuo ole maljan sisältä mitenkään kiinni? kai se täytyy vaan koittaa nypätä poijes.
edittinä kuva aiheesta