Minun kokemuksen mukaan nuo "aina vaihdettavat" ei kuulu toyotaan
Siis ei täsmätietoa k.o nimimerkin "TARO59" koneesta, mutta jos esim. 1hd-t (siis hdj-80 koneessa) kaikki pultit on kierrätettäviä, toki pitää tarkistaa, että ei ole venähtänyt.
Ja joisissain merkeissä maksajan pitää ostaa normi huollossa, esim. jakohihnan vaihdossa, perus M- kierteisiä pultteja! toki nuo on paljon parempia, kuin halpakaupan kilopultit, siis ainakin osassa "uuma" on juurikin tuo kierteen ulkohalkaisija! Ja noille "paremmille" pulteille löytyy ajoittain käyttöä..... (yksi tuttu vaatii kaikki vaihdetut osat itselleen...)
Joskus mietityttää, kun puhutaan "kertakäyttö" kulttuurista, niin miksi pultin kierteeseen pitää laittaa semmoista myrkkyä/mänkkiä, että sitä ei voi käyttää uudelleen?
Olisko syynä se, että "pientä" lisäkatetta.....; siis myös toyotalla pultit on kalliita, varmaan moninkertaisia hinnaltaan (siis pultteja ei vaihdeta aina)....
|