Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 10.03.2014, 19:46
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Rakensin tollasen hi-tech pukin, minkä päällä nysvätä akseleita On muuten tukeva, kestäis varmasti ainakin 500kg huojumatta.



Purkamaanki piti heti aloittaa. Portaalin rattaat oli kuin uudet, mutta öljyt ei. Ropun kun avasi, niin muutamaan sekuntiin ei tapahtunut mitään. Sitten sieltä oksentui pihalle pikkuvauvan nyrkin kokoinen klimppi ruikun väristä limaa Hommat tyssäsi, kun ei ollut 46mm avainta tai hylsyä. Pitää sellanen hakea niin pääsee jatkamaan. Jarruhommista sen verran, että kaikkien varoittelusta huolimatta taidan siirtyä 6-pultti jakoon. Jarrukilven saa nakata vittuun, sen pultit hyödyntää jarrusatulan kiinnikkeelle. Napaa koneistaa sen verran, että se sopii jonkun levyn (HJ?) sisään, ja sitten istuttaa uudet pultit siihen. Satulakin sitten vaikka hojosta. En tiedä oonko edes jäljillä, mutta jotaki tollasta suunnittelin.
HJ:n levyn jos haluat navan "päälle" etkä aio laittaa tosi isoja spacereita niin ainakaan hojon satulat ei varmasti mahdu. Volvon navasta en osaa sanoa mut gr:n takalevyjen kiekot on niin sisässä että niihin mahtuu lähes mitkä tahansa jarrut. Mutta tätä tuskin napa-porttaaliboksi-yhdistelmä sallii. Jos 15/16" reijän haluaa vanteeseen niin uskosin että joutuu kallistuun wilwoodeihin tai johonkin hj:n kokokaliiberiin sopimattomiin jarruihin. Tällaiseen ropleemiin olen ainakin törmännyt mogin jarrujen kanssa. Ja siinä en itseasiassa saanu millään muulla kun LJn jäähdyttämättömällä levyllä satulaa tarpeeksi kauas vanteesta että mikä tahansa 15" tai yli vanne passaa ilman spacereita.
Vastaa lainaten