Tuohan tässä veroparatiisissa onkin niin ihanaa, että verottajaa harmittaa jos pickupin lavalla on kiinteää ainetta mutta ei harmita jos sama hökötys onkin kangasta...
Ajattelin aikoinani tehdä Hiluxiini sellaisen tasan ohjaamon korkuisen kopin lavan päälle, mutta pala palalta paljastui Suomen autoverotuksen auton käyttömukavuuden lisäämiseen tähtäävät pykälät ja se jäi sitten yllättäen tekemättä. Olisihan niitä lasikuituisia nakkikioskeja (vaadittavalla sisäkorkeudella) ollut saatavilla mutta kuka nyt sellaisella viitsisi ajella, ostaa sitten mieluummin vaikka Hiacen kun ei sitä kuitenkaan nostele edestakaisin kun se kerran on kiinni ja tiivis (heh).
Kannattaa sinunkin vaan myydä Dodge Afrikkaan ja ajella max. 80 km/h ihan perus veronkiertomaasturilla. Vaikka tarkemmin ajatellen tuo "kova kate" otteessa voisi kyllä pelastaa perusratsiassa, ja katsastuksessa sitten oltaisiin vaikka avoimella lavalla.
Varsinaiseen kysymykseen liittyen suosittelisin levymateriaaliksi vaikka filmivaneria, taitaa muut kevyet ja kestävät laminaatit (esim. hiilikuitu) olla turhan kalliita/hienoja tuohon hommaan. Ainevahvuus ihan sen mukaan miten kestäväksi sen haluat, varmaan joku 12 mm muutamalla poikittaisela tukipalkilla riittää jotta siinä voi seisoa. Ohuempi jos ei halua lavatansseja. En kyllä yhtään tiedä miten filmivanerissa pysyy maali, alumiininen turkki- tai kyynellevy (joka on muuten aika kallis) olisi erityisen tyylikäs mutta vaatii ehkä enemmän tuentoja ja runkorakenteita.
|