Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 08.03.2014, 21:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei tuosta uudemmasta ole kokemusta.... Mutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Nyt on niksit kokeiltu. Ei mitään vaikutusta. Mutta en vaan ymmärrä miksi sitä käsipumppua pitää painella. Eihän tässä ole kyse siitä lähteekö huonosti käymään, vaan siitä että aamuisin on naftaa sylinterissä/eissä. Ja siitä johtuu savutus ja sellainen käyntiinlähtö että pitää painaa kaasua vähän että savutus loppuisi aikaisemmin. Eli vuotaako ne suuttimet sitten, ja mitä niille voi tehdä. Voiko pestä/putsta jollain, vaikka ultraäänipesurilla?
Siis tiedätkö sinä varmasti, että siellä sylintereissä on naftaa, ennenkä starttaat? Ja mistä k.o tieto on peräsin?

Siis JOS esim. suihkujen ohivuototletkusta vuotaa ilmaa sisäänpäin, ja se pääsee pumppuun asti, niin silloin starttaushetkellä/heti sen jälkeen pumppu ei toimi oikein, koska sisäinen paine on liian pieni, ilma sekoittuu dsl:iin, ja pumppu työntää sen suihkuputkiin (siis sinne muodostuu "kaasujousi") , ja kun kone ei halua käydä "pyydettyä kierrosnopeutta", niin pumppu lisää syöttöä -> siitä seuraa se, että jossain pytyssä sitä soppaa on liikaa...

Tuon ilmiön saisi selvitettyä ilmaamalla hetki ennen käynnistystä.... pitäis onnistua jokaisella, joka omistaa 20v vanhan dsl- auton, ja jos ei osaa, niin kannattais opetella "hyvän sään aikana" P.S onko tuossa automaatti ilmaus käsipumpun painelulla, vai pitääkö jostain avata imaproppu?

Ja jos sylintereissä olisi dieseliä käynnistyksessä, niin tuo ylimääräinen diesel palaessaan nostaa koneen kierroksia.... (ilmaylimäärä huomattavan suuri tyhjäkäynnillä...)
Voit kokeilla mitä kone tekee esim. lämpimänä tyhjäkäynnillä, kun ruikkaat esim. jarrupesua ilmansuodattimen imuun (aloita varovasti...)

Jos tuo ilmaus ei auta, niin minä testaisin suihkut, sillä tod. näk joku kusee, jos savu on sinistä, dsl. katkuista....
Ja voihan se olla, että sinulla on hehkuvika, joko paska hehku jo uutena, tai sitten on muuten vaan palanut.... helpoin testata mittaamalla yksitellen niiden ottama virta, siis yhdystanko pois, akusta noin 5 sek. sähköä virtamittauksen kautta, ja lukema ylös. Vois olla reilu 10 A 5 sekunnin kuluttua? (arvaus)

Ja suuttimien huolto/korjaus/testaus vaatii vähintään painepenkin, ja jonkin verran tietotaitoa k.o asiasta.
Vastaa lainaten