Edellinen homma jatkui ja plasmaleikkailua aattelin samalla vähän harjoitella. Leikattavaa oli aika paljon ja loppuvaiheessa alkoi tuota paremmin sujumaan...
Tuommoisia kannakkeita tein.
Tänään sitten kaverin kanssa testattiin, kuinka Jeepin saa tuonne lavalle. Tuollainen oli lähtötilanne. Nuo ajorampithan on siis aiemmin tekemäni lavan laidat.
Vinssiähän siinä tarvittiin, kun odotetusti ei pito riittänyt. Nostoliina on kiinni etupuskurissa ja siitä hytin yli ja vinssin vaijeri sitten siinä.
Eikä edes pohjapanssari ottanut kiinni lavan reunaan.
Ja nousi ja mahtuikin lavalle lopulta. Semmoinen ajatusvirhe oli, että kun lava laski jousituksen painuessa, niin rampithan jäi paikoilleen noiden tukien varaan. Sitten kun takarenkaat meni rampilta lavan puolelle, niin kummatkin rampit putosivatkin alas, kun kynnet ei enää osuneetkaan niihin kannakkeisiin. Vaan ei se enää siinä vaiheessa haitannut. Autoa saa vielä kymmenen senttiä eteenpäin lavalla, mutta oli tuo nostoliina vähän pitkänä, niin ei saanut vinssillä vedettyä pidemmälle.
Pois ajoin, tai laskin vaijerin varassa, ilman noita tukia ramppien alla ja kestipä ne niinkin! No, toinen ihan vähän taipui toisesta laidasta, mutta yksillä tuilla pärjää ainakin varmasti.
Tulipa kerrankin sellainen olo, että homma onnistui aika suunnitellusti ja auton monikäyttöisyys lisääntyi taas huomattavasti.
Perjantaina Jeeppi taas kyytiin ja lauantaina MANni saa toimia sen kuljetusautona. Tietty ihan vaan siksi, kun luin, että tapahtumaan, mihin mennään, pitäisi kuljetusautojenkin olla nelivetoisia.