Näytä yksittäinen viesti
  #648  
Vanha 05.03.2014, 10:10
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Leimaremontti aloitettu pääsiäisen reissua varten. Panhardin puslat vaihdettu nyt ensimmäistä kertaa. Alkoi yllättäen woblaamaan viime safarin jälkeen ja puslat oli tulleet tiensä päähän.

Seuraava ongelma onkin että perän laakeroinneissa on sanomista taas. Nyt ekan kerran jopa etuperässä johon ei ole taidettu arbbien laiton jälkeen koskea. Pinionin ylälaakereissa ainakin klappia. Taitaa kulmat olla vieläkin liian pystyssä ja ylälaakerin voitelu huono. Asiaa pahentaa vielä tukivarsien puslat joiden pettäessä kulma kääntyy vieläkin jyrkemmäksi.

Päätin sitten laittaa yhden 4.88 avoimen varamurikan kasaan että voin vaan tehdä "hätäkorjaukset" periin. Pihalta löysin yhdet avoimen perän kuoret jotka olivat maanneet maassa vuosikausia, aika ruosteessa oli mutta höyrypesurilla ja teräsharjalla sai siedettäväksi. Poskilaakereita olikin uusia jäänyt masterkiteistä yli kun eivät käy arbbeihin. Pinionin laakerit ja stefa oli myös varastossa. Krymppiholkki pitää laittaa prikan kanssa kun ei uuttakaan tähän hätään ole. Välitys on jo kerran hylätty vuonna 2010, hieman kulahti kun veden sekaiset öljyt paloi tervaksi. Täytyy vaan shimmata välitys timmiksi. Nurkissa olisi ollut kaksi hj-61 lukkomurikkaa 4.88 välityksillä mutta kummassakin laakeri vammaa. Toinen on ainakin UglyHJn vanha mutta toisen historiaa en muista. En käynyt niitä vielä ehjäämään kun poskilaakerit maksaa hurjat 90€ kpl.

JOS JOLLAIN UUDET ISON PERÄN 4.88 VÄLITYKSET YLITSYNÄ JÄRKEVÄÄN HINTAAN NIIN VOITAISIIN HIEROA KAUPPOJA!!!




Välitys vaihdettu pois helatorstai 2010 reissun jälkeen ja oikeen merkattu lautaspyörään ja pinioniin.


Ristitappi piti rälläköidä tasoon että 4.88 välitys meni paikalleen. Tappi ei mennyt reikäänsä jos oli irti koska välitys on korkeampi kuin vakio.

Viimeksi muokannut mikjus : 05.03.2014 10:12
Vastaa lainaten