Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Liian suuri pakopesä, ei jaksa ahtaa.
E: mutta ei siltikään ole mitään logiikkaa miksi ahdot laskisi noin paljon jos ei ole vuotoja. Cooleri laskee ahtopainetta kyllä kun ahtoilma jäähtyy ja siten tiivistyy mutta ei tehon pitäisi laskea. Paitsi jos ahdetun pumppu ja savutuksenrajoitin (eli ahtopaineen mukaan toimiva säätö) kuristaa syöttöä...
|
niin mutta kun tässä se idea onkin. pumppu on 2l vakio ei ahdonalainen tjsp. ihan niin kun 2.4td tuossa sanoo auto ei kulje ilmalla vaan tähän tarvitaan sitä soppaa lisää jota tuosta vakio pumpusta ei alakierroksille heru niin ahdin haluaa herätä ylhäältä, muutta kun poistetaan viiveet välistä eli nuo isot ahtoputket ja cooleri niin ilma menee nopeammin imusarajan jolloin auto herää nopeammin ja kerkeää ahtaa kauemmin, niin mitä logiikkaa tästä ei joku ymmärrä?. lisäten tuohon 1.3bar ahtoihin syötöt oli ruuvattu tappiin pumpusta kun syöttöä laskettiin kun ei se coolerin kanssa sitä 0.8-1bar enempää ahtanut ja mustaa tuli putkesta turhankin paljon. suoralla ahtoputkella taas sitten ruuvvattiin pumppu tappiin ja ahdot meni tuonne 1.3bar, toisin kuin coolerin ja isojen ahtoputkien kansa ei jaksanut hermottomassa huudatuksessa 3 vaihteella suoralla ja hyvästä tuurista riippumatta ahtaa 1bar, pääsääntöisesti kyllä 0.8bar