Viestiketju: häglundiin kilivet
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 22.02.2014, 12:07
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

Kiitos mikon tievoista, soiteltu ja raatailtu mikon kans. Trafiltaki tuli minun vastineeshen vastaus, aika ympäri pyörijä oli taas, pykäliä vain jakelee eikä oikhen vastausta saa tuohon syyhyn miksi mikolla on saatu kiliphin, tässä on taas tuo trafin ja minun keskustelu

14. helmikuuta 2014 13.31 Jouni Puljula <lapland.exp@gmail.com> kirjoitti:
Terve Mika



Tämä vm 1981 vs 1991 ovat eroavaisuuksissaan erittäin lähellä toisiaan puhutaan senteissä 1cm leveys / pituus ja kokonais painossa 260kg ja oma 60kg ja ajoneuvon melu on pienempi sisälle että ulos kuin tuo kyseinen pensa malli, on melu arvot minulla, alustaan käyvät samat osat keskenään sekä korin osat keskenään. Ainut kohta mitä en ymmärrä on tuo istumapaikkojen lukumäärä kun takavaunussahan on pelkkä tavaratila jos haluaa ottaa vain penkit / laverit pois niin se on kuin pakettiauto (- : mutta etuvaunusta voisi ottaa vain kolme penkkiä pois kun akkukotelo ja tavara laatikko ovat penkkeinä?????.Soitin Mikko Tontille Imatralle jolla on bankku valjastettu myös yrityksen käyttöön ja hänellä on tämä katsastettu, Mikon ja minun bankut ovat vuosimalleiltaan samat ja ovat tyypiltään identtiset, Mikolla lukee erikois ehtona että saa ajaa vain suomen lapissa ja minulla että Mikolla käyttö likimain samanlaista Mikko ei vain tehe turistikeikkoja. Yksityis henkilönä tämä ei minua mietityttäisi mutta minulla yrittäjänä rahaa kiinni näissä hommissa ja vehkeissä, mistään pillurallin pyörityksestä ei ole kysymys vaan niin kuin aikaisemmin kirijotin niin turistien hakuja vientejä hotelleista / varauskämpiltä metsään ja takaisin ja tankkaukset / pienet siirtymät



Mikon bandvagen VVP-963



Ystävällisin terveisin hämmentynyt Bandvagen yrittäjä ivalosta ja mukavaa kevättä





Terve,

Kuten kirjoitin edellisessä viestissä, Hägglunds:in valmistamat telakuorma-autot ovat valmistettu ja tarkoitettu pääasiassa maastossa tapahtuvaa liikkumista varten. Niitä siis ei ole suunniteltu yleisessä tieliikenteessä käytettäväksi ja sen takia niissä ei ole mm. vaatimusten mukaisia jarruja, valoja ja heijastimia. Ajoneuvon ohiajomelukin ylittää sallitun tason. Nykyisen linjauksemme mukaisesti myönnämme poikkeuksia vain Suomeen tyyppikatsastetulle mallille (BV 206 SF/2300+1500+2300), koska sille on tosiaankin myönnetty hyväksyntä yleiseen tieliikenteeseen vuonna 1981. Teidän hakemuksessa oleva Hägglunds BV 206 D6N ei ole Suomeen tyyppikatsastettua mallia, jolloin emme voi myöntää sille poikkeusta.

Hakemuksen telakuorma-autoa on siis pidettävä maastoajoneuvona, josta on määritelty ajoneuvolaissa (1090/2002) seuraavasti:

”Maastoajoneuvo on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka muita ajoneuvoja vetämään valmistettu jäällä, lumessa tai vajottavassa maastossa taikka maahan tukeutuen kulkemaan valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, kuten moottorireki tai ilmatyynyalus. Maastoajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota ajoneuvoa, joka on tarkoitettu kuljetettavaksi moottorikelkkailureitin lisäksi myös muulla tiellä.
Moottorireki on jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo. Moottorikelkka on telavetoinen moottorireki, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdelle henkilölle ja jonka omamassa on enintään 0,5 tonnia.”

Asetuksessa (1257/1992) ajoneuvon käytöstä tiellä on määritelty maastoajoneuvojen (11 §) osalta seuraavaa:

1. Moottorireellä ja pyörillä varustetulla maastoajoneuvolla saa ylittää tien tai sillan. Moottorirekeä ja pyörillä varustettua maastoajoneuvoa saa tämän lisäksi tarpeellista varovaisuutta noudattaen tilapäisesti kuljettaa tiellä, jos:
a) sen kuljettaminen maastossa on kohtuuttoman vaikeaa kuljetustehtävän tai maaston olosuhteiden vuoksi;
b) sen kuljettamista tiellä on pidettävä tien turvallisen ylittämisen kannalta tarpeellisena;
c) siihen on lisättävä polttoainetta sen käyttömaaston välittömässä läheisyydessä olevalla yleiselle liikenteelle tarkoitetulla alueella;
d) se on siirrettävä tieliikenteeseen tarkoitetusta ajoneuvosta maastoon c kohdassa tarkoitetulla alueella; tai
e) sitä on säilytettävä c kohdassa tarkoitetulla alueella sijaitsevalla pysäköintipaikalla.

2. Edellä 1 momentissa tarkoitetussa tapauksessa moottorireellä on käytettävä ensisijaisesti tien auraamatonta osaa.

3. Traktoriin kytkettyä rekeä saa käyttää tiellä vain poikkeuksellisesti ja vain, jos muulle liikenteelle ei aiheudu vaaraa tai haittaa. Rekeä saa kuormittaa olosuhteiden ja liikenneturvallisuuden sallimaan määrään.


Maastoliikennelaissa (1710/1995) on säädetty tarkemmin moottorikäyttöisellä ajoneuvolla maastossa liikkumisesta. Maastoajoneuvon rakenne- ja varustevaatimuksista säädetään tarkemmin traktorien, moottorityökoneiden ja maastoajoneuvojen rakenne ja varuste asetuksen (274/2006) 6.luvussa.

Voimme siis antaa asiasta vain kielteisen päätöksen. Jos ette ole tyytyväinen poikkeuslupahakemukseen annettuun päätökseen voitte valittaa siitä päätöksen mukana tulevan valitusosoituksen mukaisesti. Voitte myös vielä peruuttaa hakemuksenne veloituksetta. Miten haluatte toimia asian suhteen?

Vastaus tähän lisäselvityspyyntöön on toimitettava kuukauden kuluessa.


Terveisin,
-------------
Mika Matilainen
ylitarkastaja, DI

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi
Liikennekelpoisuus
puh. 029 5345 249
mika.matilainen(at)trafi.fi
Kumpulantie 9
PL 320, 00101 Helsinki
www.trafi.fi

Lähettäjä: Jouni Puljula [mailto:lapland.exp@gmail.com]
Lähetetty: 14. helmikuuta 2014 14:42
Vastaanottaja: Matilainen Mika (TRAFI)
Aihe: Re: bv206 Ivalo ???? Imatra

Viimeksi muokannut fj40 mörö : 22.02.2014 12:13
Vastaa lainaten