Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis kun tämä topiikki venyi "ulos" aloituksesta, niin yritin kommentoida "auki" tuota sinun vastausta; en milläänmuotoa tarkoittanut/yrittänyt syyttää sinua epärehelliseksi.
Mutta koska tällä palstalla on huomattavan paljon tee-se-itse ihmisiä (siis hyvä piirre että vielä ihmiset tekee/kokeilee!) niin sen takia kommentoin tuon R12 korvaamisella R134a:lla.
MUTTA tuo vajaa 100 euroa ilmastoinnin huollosta on kohtuu hinta!
|
Juu, en minä herneitä ottanutkaan, heitin vain tarkentavan kommentin.
Tää netti kirjoittelu usein vain saa moninaisia piirteitä, toiset heittää tarkoituksella vettä lisää kiukalle pilke silmä kulmassa, toiset ottavat asioita liiankin tosisaan ja toisia ei edes jaksa kiinnostaa.
Ja oikeastaan yritin tuoda esille joitakin ajatuksia siinnä mielessä, että jos jonkun mielestä 100e on kallista, niin todellisuudessa se on halpa hinta, kun tietää mitä se hinta oikeasti sisältää ja että ilmastointilaite sen jälkeen taas toimii kunnolla. Ja kun vie sellaiseen liikkeeseen joka oikeasti tietää mitä tekee, eikä vain sellaiselle joka luulee tietävänsä.
Toki, joku voi ymmärtää tuonkin tekstin väärin, että haukun bisneksen tekijöitä ja heitän paska heidän niskaan.
Enkä minäkään paljon mitään tiedä, mutta jonkin verta perusteita ja sitten joskus tulee vähän kokeilu mielessä kokeiltua omiin vehkeisiin kaikkea mahdollista.
Yhteen R-12 järjestelmään yritin R134a kompressoria, mutt akun eivät magneetti kytkimet käyneet ristiin ja just sillä hetkellä ei ollut R134A kompuraa jossa olisi ollut oikeanlaista hinna pyörää.
Toisille ihmisille ilmastointi on pyhä laite, ja siihen ei itse kosketa.
Ja toiset ei edes omaan autoon halua tai poistavat käytöstä, jos ja kun eivät ole perehtynyt toimintaan ja kokevat laitteen ongelmalliseksi (ja kalliiksi). jne.
Mutta onneksi löytyy juurikin näitä tee-se-itse-miehiä jotka uskaltaa kokeillakin, se on ihan hyvä, ihmisen tekemää tekniikkaa, ottaa vaan asioista vähän selvää.
Ja pikkusen kun pellepelottomana tekee, niin pystyy itsekkin värkkään ilmastointihuoltokoneen, alipainepumppu, digi vaaka, vähän letkuja ja sopivia liittimiä ja jostain kylmäaine pullo...mutta ei siitä sen enempää