Viestiketju: Maastoon...
Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 24.10.2004, 10:55
Kentsu Kentsu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.02.03
Sijainti: Pornainen, Finland.
Viestit: 713
Perusasetus

Muutama asia mitä vois katsella on auton varustus(plussaa jos autossa onhjaustehostin, levyjarrut ainaki etupäässä, vinssi, lukot akseleissa), välitykset (tarpeeks hidas vaikka laittais vähän isommat renkaat) ja se että kuin helposti saa tehtyä sellaset muutokset että autosta tulee maastokelpoinen. Yks joka ainaki mulla painaa paljon vaakakupissa on auton vuosittaiset käyttökulut, ostin just vanhan Daihatsu Rockyn ja siinä olis Diesel vero jotain 700€ vuodessa vaikka se on maasturiks kevyt, no mulla on kuljetus auto joten kilvet palautetaan heti kun on ajettu yks kisa Eestissä ens viikon loppuna. Jos autolla aikoo ajaa myös päivittäiset ajot tai edes käyttää kakkos-autona kannaatta katsella niin uutta kuin vain mitenkään on varaa, koska vanhat 700tkm ajetut dieselit on aika kalliita ja vaikeita pitää tienpäällä kunnossa puhumattakaan kovasta maastokäytöstä (metsäremontit ei oo kivoja,ainakaan muiden safarilla jonottavien mielestä). Tietysti hirvittää viedä suorakylkinen "kallis" maasturi metsään mutta pikku muutoksilla autosta saa tehty sellasen että se kestää pieniä osumia, ja osumia tulee melkoisella varmuudella jos aikoo yhtään kokeilla kuskin ja auton suorituskykyä. Kun oot päättäny millaisen auton suurin piirtein haluat rakentaa kannatta selvittää valmiiks että saako kyseiseen autoon leimattua muutokset joita oot suunnitellut. Jokaisesta
maasturista saa tehtyä vaikka minkälaisen monsterin jos osaa rakentaa ja on lompsa kunnossa, oon kuitenkin sitä mieltä että harrastus kannattaa aloittaa suht vakiolla pelillä jossa on kohtuukokoiset hyvät maastorenkaat. Yks esimerkki tällasesta pelistä joka tehtiin pari vuotta sitten yhdelle kaverille pikku Cherokee (joku -92:n) 2.5 nelos bensa kone 5v manuaali vaihteisto korotusta jousilla noin 2-3 tuumaa vähän pidemmät iskarit alustan panssarit helma putket ja uudet 32" swampperit. Auton maastokelpoisuus todistettiin jollain safarilla jossa suurin osa autoista oli varustettu 35" tai isommilla renkailla Cherokee kulki reitin läpi ilman vakeuksia ja joku järjestävän seuran kokenut harrastaja totes että ei olis voinu kuvitella autoa niin maastkelpoiseks. No sen auton hinta varusteineen oli jotain 10k€ luokkaa, varmaan paljon halvemmalla voi harrastuksen aloittaa.

-Pakko päästä ajamaan vormulaoffia-


Edited by - toizukenzu on 24/10/2004 11:57:32
Vastaa lainaten