Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 24.10.2004, 10:27
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Joo...vähän Paavon jäljillä. Eli lähinnä kysyjän tekstistä tulee mieleen sellainen, että Pajero on normaali käyttöauto ja offi on kohtalaisen kevyttä. Rengas saisi ilmeisesti olla sellainen että, että on kohtalaisen hyvä, edullinen ja varma ajaa arkiajoa kestopäällysteellä, mutta että myös maastoon poikkeaminen ei olis aivan mahdotonta (siinä määrin mitä tuollaisella käyttöautolla on järkeä ajaa). Eli kyllä kait se jonkin laiseen AT renkaaseen menee.

Lähinnä mieleen tulisi BFG:n All Terrain, Bridgestonella on yksi malli (offivarusteessa on sitäkin) sekä esim. Coopperilla on yksi hyvän näköinen malli. Omaa kokemusta on BFG:n AT:stä ja sillä kyllä ajaa kohtuudella myös maastossa (siis kun kyseessä on siisti käyttöauto, jolla ajetaan järjen kanssa). Tietenkin se menee tukkoon savesta ja mudasta (niin menee tosin usein moni MT = mud terrain kumikin), mutta on myös paljon muunlaisia olosuhteita ja pintamateriaaleja, joissa se pelaa hyvin (joissain ehkä jopa paremmin kuin MT, kun ajotyyli on todennäköisesti sievää hissuttelua). Lisäksi se kestää yleensä pidempään maantieajoa kuin useat MT renkaat.

BFG:n AT on muuten ihan hyvä, mutta siinä on aika jyrkkä/kantikas reunus kulutuspinnan reunoissa, joka varsinkin leveässä renkaassa aiheuttaa pientä vetelyä/suuntavakavuuden heikkenemistä kun tie on harvemmin ihan tasainen/uraton. Bridgedstone AT on parempi tässä mielessä mutta vetopidon osalta kuvio näyttää huonommalta.

T:Petri


-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --
Vastaa lainaten