Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 23.10.2004, 20:23
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Sen verran voisin kommentoida tuota astianpesuainetta, että pesin tuossa taannoin irrallista HJ:n takalämppärin kennoa, ja pelkällä kuumalla vedellä ei sen sisältä paljoakaan röhnää irronnut. Sitten kaadoin suppilolla astianpesujauhetta toiseen putkeen, vähän kuumaa vettä perään, ja annoin muhia pari minuuttia. Sitten kuumalla vedellä huuhtelu, ja johan irtosi sontaa. Sitten pistin toiseen putkeen samanlaisen annoksen, annoin seisoa hetken, ja huuhtelin, ja sitä roskaa tuli saman verran ulos kuin ensimmäisellä kerralla, vaikka olin huhdellut ensimmäistä putkea melkein kiehuvalla vedellä pidemmän aikaa.

Eli kai tuosta voisi johtaa ettei joko ensimmäinen annos saanut muhia tarpeeksi kauan, tai sitten virtaus toiseen suuntaan irrotti hilsettä eri kohdista.

Pesin muuten samalla tavalla Subarun kennoa n. vuosi sitten, mutta kaupan aineilla (olikohan Liqui-Moly) eikä sitä likaa muistaakseni läheskään yhtä paljon irronnut. Se kenno on muuten vielä jossain jemmassa, täytyy tehdä uusintapesu astianpesuaineella ja katsoa onko vaikutuksessa eroja.

Täytyy sitten turbohankkeen yhteydessä kuitenkin pestä kone kaiken varalta, voi olla että teen pari tai useammankin käsittelyn ihan kaiken varalta.

Oliko se poraöljy Caterpillareissa ihan perus emulsiopohjaista leikkausöljyä? Mikä idea siinä on? Öljykalvo metallipinnoilla estämäsä hapettumia tms?

Vastaa lainaten