Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 17.02.2014, 19:26
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti


Alemmassa kuvassa akselit oikein päin, etuakseleiden pinjonit taakse päin, ja taka-akseleiden pinjonit eteenpäin.
Sisemmille akseleille puotto. Banjon ylitse akseli josta tukilaakeroinnin kautta kardaanin saa uloimmille akseleille.

Periaatteessa jopa helpompi tehdä näillä versioilla, kuin erillisillä puotto laatikoilla, kardaaneitakin tulee vähemmän.
Ja akseleiden väliset kardaanin pituudet ja linjat helpottuu.
Tuo on melkein se paras ja helpoin ratkaisu kun ei tarvitse mulkata akseleita, toimivat kutakuinkin sellaisenaan. Tuon banjon ylittävän akselin tukilaakerinkin saa ympättyä pudotuslaatikon koteloon. Rakenne muistuttaa paljon raskaan kaluston vetävän telin etummaista vetopyörästöä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten