Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59
Minä kyllä maalaisjärjellä laittasin just toisinpäin putket. Toi näyttäis olevan kytkimen pääsylkästä tehty? Toinen vaihtoehto on, että sylkky ei palauta tarpeeksi ja kahvan puoleinen syöttöreikä sylinterissä ei aukea vaan jää kumin alle.
|
jos rakenne on sama kuin kytkimen pääsylinterissä niin silloin asia on juuri niin kuin ford59 sanoi. Itselläni on tehty hydrauli käsijarru skoda 120l kytkimen pääsylinteristä ja siellä taka päässä olevassa linjassa on sellainen ns venttiili joka sulkeutuu kun sylinteriä painetaan kasaan ja alkaa tekemään painetta siihen etummaiseen linjaan sitten kun venttiili on kiinni ja jos nyt tuo venttiili on kiinni(esim kahva säädetty siten että sylinteri ei palaudu kokonaan) päästää se paineen jarrulle mutta ei pois sieltä. Tälläisellä käsijarrulla on sellainen ikävä puoli että jos erehtyy painamaan jarrupedalia liian kovaa kun käsijarru on päällä ei välttämättä jaksa vetää käsijarrua pois päältä ennen kuin päästää jarrujen ilmaus nipasta hieman nestettä pois

Pedaalilla saa sen verran reilumman paineen linjoihin että tuo kytkimen pääsylinteri painaa kahvaa niin kovasti lukitus mekanismia vasten ettei kahvaa saa liikahtamaankaan eikä lukituksen vapautus nappia jaksa painaa pohjaan. Toki vipusuhteet vaikuttaa aika paljon tähän.