Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.
Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
|
Ei varsinaisesti käskenyt kukaan, mutta kommenteista pystyi päättelemään tietyn irvailun. En tiedä miten kukin autojaan korjailee, mutta minä laitan kuntoon ensin selkeän vian mikä löytyy. Siinä yhteydessä kuten tässä tapauksessa tietenkin tarkistus että ristikot ovat kunnossa. Ristikoissa ei tuntunut missään väljää vaikka väänteli kuinka, varmaan jo pariin kertaan vaihdettu. Rasvaprässillä jokaisesta nipasta kasauksen jälkeen laakerirasvaa niin paljon että vanhat tuli ulos, ja hyvältä tuntuu pientä ravistusta määrätyssä vauhdissa lukuunottamatta. Seki toivottavasti korjaantuu uuuden tulilaakerin vaihdon jälkeen, jos ei niin sitten katsotaan uudelleen tilannetta.
Joku tuossa edellä kirjoitti puslien vaihdosta. Mitkä puslat on kyseessä ja millainen homma ?
Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?
Se oli seurausta siitä, kun siinä kumissa on ylhäällä yksi pyöreä, ja alhaalla kaksi pienempää reikää josta on ajan saatossa päässyt laakeripesän ja kumin väliin likaa, hiekkaa yms. Ja se on syönyt kumiin urat. En tiedä mitä reikiä lienee, tehtaalta lähtöisin kuitenkin. Tuossa jo aiemmin mainitsin attä ne urat olivat vain ylhäällä ja alhaalla kumia, ja väljäkin silloin pystysuunnassa.