Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Ei kai sen vakaajan pitäskään niin paljoa vaikuttaa, mutta en muullakaan pysty selittään sitä, että keula painuu pohjaan ja takapäässä on vielä joustovaroja vaikka kuinka. Kato nyt vaikka noita kuvia.
Mulla on se budjetti 3,5" sarja, eli uudet tukevat kiinteät alatukivarret, ylävarret on orkkikset.
|
Tuokin jo äkkiä vaikuttaa, varsinkin takana missä painoa on vähemmän niin täytyy käyttää enemmän voimaa että tukviarsien puslat kääntyy = rajoittaa jonkin verran joustoa.
Lainaus:
Niin no eihän mulla XJ:ssäkään mitään vaimenninta ollu ja silti pysy pystyssä...
|
Onko XJ:ssä takana kierrejouset ja tukviarret?

Ei se minunkaan XJ ollut älyttömän kiikkerä kallistuksissa, mutta jos ajan matalammalla ZJ:llä samat kallistukset ilman mitään vakaajia niin huojuvampaa on meno. Joustavakin lehtialusta tuntuu vastustavan kallisteluja paremmin kuin vieterit + hyvin kiertyvät tukivarret.
Lainaus:
Joustoja oli sisään ja ulos ihan tajuttomasti sen omatekosen "shackle relocation kitin" asennuksen jälkeen ja sitä vastaavia joustoja vakaajan irrotuksella ja korkeammilla paloilla haenkin. Mutta katotaan nyt miten akseleiden toiminta muuttuu. Hyvin se kieltämättä tuntu parilla mettäkeikalla liikkuvan, mutta silti keulan liian herkkä pohjaaminen oli musta ongelmallista.
|
Jeps, hyvinhän se sinun XJ jousti, ja siinä mielessä tuntuukin hassulta että ZJ:stä ei niitä joustoja löydy vaikka pitäisi. Se mitä on kuvia katsottu esim. meidän autojen väliltä, niin selvästi paremmin minun autossa tuntuu takapää joustavan, vaikka on vakaajakin kiinni. Aivot kipinöiden olen koittanut keksiä mistä tämä johtuu, enkä oikein muuta ole keksinyt kuin joko huonommin kiertyvät tukivarret, väärässä suhteessa olevat jousivakiot edessä/ takana, tai sitten jotain vakaajaan liittyvää. Olikos sinulla muuten takavakaajan koiranluut vielä alkuperäiset, vai onko pidennetty? Väärässä asennossa oleva vakaajakin vaikuttaa sen toimintaan, tosin luulisi eron olevan aika marginaalinen?
Lainaus:
Tiellä täytyy ainakin se etuvakaaja sitten pitää kiinni, muuten voi tulla ojat kovin tutuiksi...
|
Suosittelen, ilman mitään vakaajia tai pelkkä takavakaaja kytkettynä on aika huojuvaa menoa