siis oletettavasti olet väsäämässä jonkin sortin ajokonetta taikka dumpperia?
ja nuo hj:n taka-akselit siis saa pienellä työllä asennettua siten, että molemmat murikat on samalla laitaa, helpommin etenemissuuntaan vasemmalla. Leveyttä en muista tarkkaa, mutta akseli on huomattavan kapea verrattuna hj:n leveyteen. (olisko 1,4 metriä laipasta laippaan?)
Ja jos h.o häkkyrän pitää olla maastokelpoinen, niin kääntöjarrut voi tulla mieleen, kun meinaa jäädä kiinni. Toki jos on halua/rahaa satsata elektroniikkaan... ja nuo kääntöjarrut toimii käytännössä vaan toisella akselilla, toiseen akseliin kaipaa mekaanisen lukon, tai kitkan tai täytyy tulla toimeen ilman .... tuo "kemppi" ei mielestäni ole hyvä ratkaisu, jos tyhjänä edessä on 700 kg ja takana 300kg, kuorma päällä suhde toisinpäin ? Toki jos kaikki puskemiset ja sutimiset/alustan repiminen ei haittaa, niin voi onnistua/kestää... mutta jos kemppilukko, reipas 2 tonnia akselilla, isot renkaat jne, voi jopa tuo toyotan akseli alkaa ihmettelemään, miksi vetareita vuoronperään väännellään molempiin suuntiin niin paljon, että rengas lipsuu pitävällä alustalla! (siis tuo edestakaisin vääntely katkaisee vetarin huomattavan helposti, kun jatkuu riittävän monta kertaa)
Ja hj-60/61 akseleissa on 3,700 välitys, bj:ssä 4.111. Ja jos haluaa tehdä vapaasti pyörivällä perillä, niin nuo hj:n täyskevennetyt vetarit menee hiacen/hiluxin murikkaan ristiin, pitää vaan kasata banjo 2 eri akselista. (hiluxin välitykset hitaammat, esim. 4,56)
|