Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Ne on ahdonalaisen syötön karoja joita muokataan. Se kara vaikuttaa samaan mekanismiin kuin syöttöruuvikin ja idea on että pienillä ahtopaineilla kartiomainen kara rajoittaa enemmän syöttöä kuin täysillä ahtopaineilla.
Sitten kun joillekkin ahneille ei riitä se asetus mitä tuolla saadaan, niin ohennetaan karaa entisestään siltä ohuelta kohtaa jolloin määränsäätömekanismi saa lisää liikkumavaraa ja kone lisää ruokaa.
Ja kyllä, ruuvia pyörittämällä syötön ajoitus menee perseelleen, tai siis se lisääntynyt syötön osa jää myöhäiselle ja tuottaa lähinnä lämpöä. Pikkuisen voi kompensoida aikaistamalla ajoitusta mutta ei paljoa, oikea tapa on rakentaa pumppu isommalle annokselle joko nestepää vaihtamalla ja/tai korkeanostoisemmalla nokkalevyllä.
|
Tossa tuntus yhdeltä hyvältä vaihtoehdolta, että itse pohjustas ennen säätöä parempaa tehoa vaihtamalla joitain helposti vaihdettavia osia kuten paksumpaa putkea, välijäähdytintä ja ehkä turboa ja sitten maksas osaavammalle, joka säätää pumpun. Tuntus, että kannattas myös mitata jollain menetelmällä, vaikka kiihdytys samalla vaihteella ja ottaa ajan vai pitääkö penkissä mitata.
Vinkit vaikutti hyviltä!