Viestiketju: Perän kavennus
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 08.02.2014, 02:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuttu ongelma.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Kuis siinä mahtaa käydä sitte jos lyhyen puolen vetareita alkaa käyttää "väärällä"puolella? Jos on käytetty ja laitetaan pyörimään toiseen suuntaan isoilla pyörillä niin poksahtaa nopsaan??
Isot pojat mm rallipuolella merkkaa aina oik ja vas vetarit kun hommaavat varoille
Mutta "vain" kovilla olleille vetareille?, siis nuo yli/alle 30 v. vanhat hiacen vetarit on kyllä saaneet kenkää, mutta kun maksimivääntömömentti koneessa on n. 12 kg, ja "normi" renkaat 185c14...
Ja nuo vetarin poorit on aika lähellä jenkkien pooreja. esim. DANA:n pooreja; Dana 44???? vetari menee väljästi 2.2 dsl hiacen perän pooreihin (Kuten myös ainakin hdj-100:n takaperän)..... mutta toisin päin vain voimalla.

Siis tuo vetarin vaihto puolelta toiselle oli tuho/keskeytys: -80/-90 luvulla sitä seurasin sivusta, sillä LADA 1200L vm. noin vm.-80: alle 100 tkm ajetun auton vetoakseleista sain enemmän merkittynä, mitä koko "vanhan piian" auto maksoi.
ja sama tilanne oli lähes kaikissa jäykkäperäisissä, sitten kun sai vaihtaa alle VOLVON, olikokan 145??????, niin alkoi akseki kestämään, reilusti alle 1000 kg autossa, sai olla tehoa sikana, olikohan se ekkeri, minkä ajoin radalle, ja pois, kahvipöytäkseskusteluissa lähes/himppu vajaa 200 hv 2 litrainen...
Vastaa lainaten