Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.
Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.
Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
|