Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 03.02.2014, 18:52
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Tämän takia laki aikanaan muuttui (kiristyi), kun alkoi olla renkaat 44" ja jarrut vakiot...

Punnitseppas 44" 15"levee boggeri vaikka 10" vanteen kanssa ja sitten se normaali 31" mikä siellä on ollut. Painoeroa saattaa olla havaittavissa jonkinverran, hatusta ravistamalla tollaset 50kg per rengas!!!

Ja ihmetellään kun rengas karkaa alta tai laakerit pettää jatkuvalla syötöllä, varsinkin jos autossa sattuu olemaan semifloatter napa!

Trafi erityisesti painottaa renkaan muutoksessa navan ja jousituksen kestävyyttä, jos niihin ei tehdä muutoksia.

Itse kun hain 35x12,5" R15 ja 35X12,5" R16 (samalla kertaa), pyydettiin vertailupainoa renkaista ja vanteista.
Rangessa 205 R16 vakio, ja sen tilalle 48kg painava rengas, niin arvatkaapa meneekö läpi???? NOH, kopio varaosakirjasta, jotta Defessä sama napa, jossa 33" rengas kestää hienosti.
Lisäpointtina, jotta autoon vaihdetaan samalla Defenderin HD akselisto, sekä tukivarsien kiinnikkeet vahvistetaan maastoajon rasituksen takia!

Lupa tuli, eikä kestäny saada kuin 2vuotta....
No lakihan muuttu mut eipä siin mitää järkee oo, 303:seen pistää hj:n akselit alle ni ne kestää heti paremmin 37" rengasta ? Ja sit ne Volvon akselit ei enää HJ:n alla kestäkään 33" isompaa ??? Siis ilman poikkeuslupia.

Vastaa lainaten