Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 03.02.2014, 17:10
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Itse tarkistaisin nimenomaan nopeusmittarin; siellähän toimintaperiaate on se, että pyöritetään laippa magneettia alumiini kupin sisällä, ja kun tuohon ilmaväliin vuosikymmenten aikana kasaantuu pölyä yms epäpuhtautta, niin lämpölaajeneminen/kosteus tms. aiheuttaa sen, että magneetti ja alumiinikuppi eivät pysy fyysisesti irti toisistaan.

Ja ei olisi ensimmäinen jakolaatikko, missä huohottimet tukossa ollessaan ovat jaksaneet painaa jakiksen öljyä mittariin asti toki sillon näyttäs kokoajan paljon enemmän, mitä normaalisti. toki öljyhöyryä ja kosteutta tulee aina

Siis kylmänä tuo pöly/öljy/kosteus yms. paska niin paksua, että pyrkii pyörimään "palloina" mangneetin ja alumiinikupin välissä, sitten kun tuo "pyörrevirtajarru" lämmittää itsensä/auto lämiää esim. 20 astetta, niin alumiinikuppi laajeneen/paskapallot pehmenevät sen verran, että eivät enää hipsuta toisiaan.....
tekee juurikin noin että kylmänä temppuilee ja lämpöisenä sitten näyttää liian vähänkin.. eli onko siis jakis menossa vai mitä tarkoitti että laatikossa vika??
Vastaa lainaten