Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi
Varmaan selviää maanantaina tuon huollon hinta, tuntiveloitu 50€, joten ei sinänsä paha hinta, mutta niinkuin tässä kirjoittelinkin ammattiasentajan käyttämät tunnit vähän ihmetyttää ?
|
Ja kerroit että Jeeppi oli kolme päivää k.o reissulla.
Tuo tuntiveloitus, 50e, viittaa johonkin pieneen korjaamoon? ja jos tuntiveloitus olisi 8 h/pv, niin 1200 euroa? ja jos remppasi myös muita autoja siinä sivussa, niin vielä vähemmän, kait?
Merkkikorjaamolla tuntihinta on lähes tuplat? ja sielläkään ei tehdä ihmeitä...
Ja vielä korostan sitä, että nuo esim. Autodatan ajat, käsittääkseni ohjeajat koskee vain uudehkoja autoja, ja ammattitaitoisia asentajia?
Kuten jo tuossa aikaisemmin kommentoin, Oman Wararenkaan kytkinlevyn vaihtoon määritelty aika meni suurimmalta osaltaa kuskin puolen alapallonivelen irroitukseen! toki Focus on 2v vanhempi.
JA tuo kokonaisurakkahinnoittelu: se tehdään sen mukaan, että paljonko aikaa JA ylimääräisiä OSIA maksimissaan menee; Siis kyseessä riskinotto, ja AINAKIN Taannoin minä pistin noihin kerrointa... (jos noissa Firma pärjäsi, niin kaikki katseli papereita, ja seuraavaan... Ja JOS... niin kaikki katseli...
Ja tosiaankin jos tuo lasku on reilu 1000 e, niin ei ainakaan Merkkiliikkeestä parempaa tarjousta saa...
Mutta jos haluaa tietää hinnan etukäteen; niin sitova tarjous!
Normaalissa VAG- nokkaremmin vaihdossa vaihdetaan mm. useampi M10 pultti uuteen, toki eihän ne kovin paljoa maksa.... jokusen euro... mutta loppulaskussa näkyy...
PS. en viitsi kysyä huoltotarjousta tuosta jonsered Raket 452(?):stä, kun se nyt kuitenkin on auttavasti toimintakunnossa, ettei palaudu pahvilaaikossa osina...
Siis paljonko tuo työaika oli/on ja tuliko mitä lisää laskuun?