Joskus aikoinaan kun olin yhden vuoden hommissa moottorikoneistamossa. Siellä tuli aika paljon noiden kardaanien kanssa painittua kasaamisesta tasapainoitukseen.
Väljään "kupinreikään" pieni lämmittävä hefti hitsaamalla, niin reikä kutistuu ihan hyvin. Sen jälkeen oikean kokoisen kalvaimen kanssa reikä oikeaan mittaan.
Jossain kardaanimalleissa missä se laakerikuppi ei tullut ihan tasan sen kardaanin pinnan kanssa, niin silloin sinne koloon laitettiin prikka kummallekkin puolelle ennen hitsaamista. Eli se prikka puristettiin kiinni laakerikupin päälle ja hitsattiin se kiinni. Näin ei tarvinnut hitsata laakerikuppia. Aika vaikea selittää tässä, mutta toivottavasti joku edes ymmärsi?

Yleensä kun ristikkonivel vaihdettiin, niin käytin siellä sellaista kardaanin kasaamiseen tarkoitettua krymppäystyökalua. Se puristi pienet pykälät ristikkonivelen kupin päihin ettei se päässyt liikkumaan sivusuunnassa.
Yritin joskus jälkeenpäin sellaista krymppäyssettiä hankkia itselleni, mutta en mistään löytänyt sellaista...