Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez
Mites kun tossa on kiinteä yoke ja liuku tossa kardaanissa niin riittääkö kuinka isoon korotukseen että toimii, ajatuksena olis 4,5" Rough Country setti kaikilla mahdollisilla hiluilla, ja 1" TC Dropilla, että jos nyt ei värinöitä satu tulee niin riittääkö liussa pituus. Jos joutuu kardaanin vaihtaa niin sopiiko tohon nyt sit suoraan automaatti XJ:n etukardaani kun kerran on kiinteä yoke?
|
Nuo jakolaatikon tiputussarjat pitäisi kieltää laissa, jos minulta kysytään

Korottaa sitten enemmin vain sen 3.5" ja jättää tiputuksen pois, kun tilanne on mahan alla ihan sama eikä tule etukardaanin ja/ tai moottorin kannakkeiden kanssa silloin ongelmia.. ja toimii alustakin paremmin matalammalla korotuksella lyhyillä tukivarsilla.
Sanoisin että saattaa olla PTO:n kanssa liian jyrkkä kulma takakardaanissa normikardaanille, ja normi etukardaani on PTO:n kanssa liian pitkä. Lyhentämällä siitä tosin selviää. Toinen ongelma on sitten se, että PTO:ssa on joku ihan vammaisen kokoinen laippa, mikä taas ei käy yksiin Spicerin laippojen kanssa, joten väliin on sorvattava esim. alumiinista adapteri mikä sovittaa Spicerin laipan tuohon PTO:n laippaan. Liu'un pituus sentään taitaa riittää jos sattuu käymään niin että esim. 3.5" korotuksella ei täristä.
Suurin syy takakardaanin värinöihin on oikeastaan siinä, että slip yokessa kardaani on liian ulkona, jolloin spoorit ei ole riittävän pitkältä matkalta limittäen -> ei pidä kardaania enää kunnolla kurissa ja se tärisee. Toinen syy toki jyrkentynyt kardaanikulma ja sitä kautta ristikoiden suurempi soikionmallinen "kierotrata" vrt. loivempaan kardaanikulmaan. Eli PTO sallii hieman jyrkemmän kardaanikulman, vaikka kardaani onkin lyhyempi.