Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #152  
Vanha 22.01.2014, 20:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Onkos porukka vaihdellu öljyjä tuohon automaattivaihteistoon.
Minkäs laisella ohjeilla kannattaisi tehdä?
Eli varmaa uudet öljyt/suodatin ja kierrättää öljyä niin kauan jäähdyttimen putkesta että tulee uutta kirkasta öljyä...?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
En mä normaalisti laita uutta ku sen verran mitä öljypohjan irrotuksen yhteydessä laatikosta poistuu.
Yhden kerran olen tyhjentäny lootan jäähyn putkesta koneen käydessä ku oli öölit sen verran tummaks päässy että sai vähän lisäaikaa lootalle. Muistaakseni tulivat aika hätäseen pihalle, ei siinä kerenny uutta liruttaa tilalle.
Jotenkin ne noita "power flush":eja tekee jenkkilootiin, ei minulla kylläkään ole ihan käryä että miten. Ideana kuitenkin, että saadaan vanha paska pois ja uutta tilalle. Sirtten vielä suodattimen vaihto ja tarvittava määrä uutta lientä tilalle.

Toinen vaihtoehto jos on kovin tummaksi öljyt päässeet, niin vähintään kahteen, mutta mielummin kolmeen kertaan vaihtaa lyhyin väliajoin (vaikkapa n.100km ajoa välissä) öljyt + suodattimen. Samalla kun on ekalla kerralla öljypohja auki, niin kannattaisi tarkistaa pantojen säädöt (etupanta on pirullinen).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten