Viestiketju: Toyota OJ40
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 22.01.2014, 09:41
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Rakin kanssa samoilla linjoilla: ]Renkaat vaatii aika paljon enemmän tilaa kuin mitiä tasajoustoja mittaamalla voisi kuviltella. Itse olen tuskaillut saman ongelman kanssa pitkään kun olen koittanut maksimoida joustoja ja minimoida kiinni raapimista. Kannattaa otta toiselta puolen jousi pois niin että saat maksimit sisäänjoustot ja toisen puolen tunkkaat ulos niin että se on ulkona. Sitten käännät renkaat ääriasennosta toiseen ja varmistat että renkaat eivät ota pahasti kiinni. Joka paikkaan kannattaa mitoittaa sentti pelivaraa, koska kumipuslat antavat myöden ajaessa raapii enemmän kuin mitä tallissa tehtyjen testien perusteella voisi kuvitella.

Ohjauksen rajoittaminen on yksi vaihtoehto, mutta kun autoa rakentaa näinkin perusteellisesti, niin koittaisin kyllä mitoittaa osat niin että saat täydet kääntyvyydetkin.

Edit: Kuvien peruteella väittäisin että etujakarit kannattaa siirtää rungon alle. Sekä iskarit että tukivarret ottavat osumaa renkaista.
kunhan saan vielä panhradrin kiinni niin ois tarkotus ruveta venytteleen ja katteleen ettei rappaa mikään mihinkään!

edit. niin ja iskarithan voi ehkä jopa siirtää sisäpuolelle, sen takia ne ei vielä kunnolla olekkaan kiinni... Riippuu miten moottorin jälkeen jää tilaa

edit2. Tuo renkaan kääntymiskulma taitaa olla kuvassa jo hieman enemmmän ku vakiona? Varmaksi ei voi sanoa kun ei oo enää stopparit kiinni akselissa

Viimeksi muokannut Dectane : 22.01.2014 09:47
Vastaa lainaten