Eikö tosiaan tässä porukassa ole muita kuin allekirjoittanut, joka on jysäyttänyt renkaita vanteelle? Yritin taannon epätoivoisesti saada 31" kovettunutta fillaria tubeless vanteelle. Rengas ei ottanut päälle millään (en tosin yrittänyt puristaa liinalla kulutuspinnan ympäri). Sitten muistui tää vanha kikka..
Venttiilistä sielu pois ja starttipilottia suhaus. Pyöräkuormaajan kauhan takaa palava tulitikku renkaaseen (tietenkin suljetussa tallissa). Ja BANG, jysähdys oli sellainen, että meinas huonot mennä housuun. Venttiilin reijästä purkaantui ilmaa törkeellä vihellyksellä. Heti samantien rengas meni luttuun sisään päin, kun palamiskaasut jäähtyivät. (Rengas oli niin lutussa, kuin sieltä olisi imetty alipainepumpulla kaikki ilma pois. Mutta homma onnistui, ja tuli laitettua vielä toinenkin rengas vanteelle samalla tekniikalla.
On tullut mietittyä tuota annostelua. Ilmeiseti yliannostamisen vaara ei ole suuri, koska happea on vain "renkaallinen". Ylimääräisestä pilotista ei ole hyötyä. Sähkösytytys olis kova sana.
Mutta, varovaisuutta peliin. Homma on oikeasti VAARALLISTA ja huono rengas tulee kyllä silmille. Jokainen touhutkoon omalla vastuulla. Homma tehdään mieluummin ulkona, ja sytytys niin, ettei räjähtävä rengas aiheuta vaaraa.
T PasiK
Note! This message was posted anonymously!
|