Viestiketju: hj lataus.
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 19.01.2014, 01:10
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 961
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja auton kytkentä on muutettu sisäiselle säätimelle?

Tuota Maksimi Virran tuottoa ei voi säätää mitenkään, laturi jaksaa työntää sen pikkasen reilu 40 Amppeeria 28 Volttiin, kun kierrokset on keltaisella/punaisella. Jos välittää nopeammaksi, niin tuotto nousee pienillä kierroksilla, mutta nyt ei liene kyse siitä, vaan alhaisesta jännitteestä?

Onko tuo sinun Jännitemittari kuinka tarkka? (olen itse tehnyt päivän töitä yleismittarin takia, näytti juurikin 27.3? volttia, kun oikea tulos olisi ollut 28.2 Volttia)
Tuo ns. hj-61 laturi on tyypiltään 4+4+3 diodeinen, ja nuo 3 pienempää tasasuuntaa sähköä säätimelle, en ole törmännyt yhteen palaneeseen "magnetointidiodiin", mutta ei vaikuttaisi olevan tuokaan syynä vähäiseen lataukseen.
-> Olisiko sinulla mahdollista käydä jossain mittauttamassa tuo latausjännite ja -virta?

Kerroit että johtosarja on mustunut, ja lanka/johto sulakkeet on uusittu; Onko sulla palanut nuo "johto/lanka" sulakkeet? tai onko jossain vaiheessa käynyt akun kenkä irti käydessä? tai muuta tapaturmaa? JA onko autossa päävirtakytkintä?
kyllä sisäiselle säätimelle..tänään sain täydet akut konepellin alle ja lataus oli 27.2v ilman rasitusta..joo entisellä laturin asennuksessa unohtu ottaa plus johto irti niin poltti sen sulakeen sieltä akun luota..tässä autossa ei ole päävirtakatkaisiaa..en kyl tedä tosta mittarista et onko miten tarkka ei varmaankaan ku on halppis malleja.
Vastaa lainaten