Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 14.01.2014, 20:19
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Puolan saa testattua ihan yleismittarilla ainakin sinne päin. En löytänyt nopeesti vastusarvoja ensiö- ja toisiokäämeille. Periaatteena kuitenkin se, että ainostaa kahden johdon välistä löytyy johtavuutta... Enpä ole koskaan Jeepin puolaa pyöritellyt kädessä, mutta periaatteessa se on muuntaja. Ensiökäämille kaksi johtoa ja toisiokäämille kaksi johtoa. Näiden ensiökäämin kahdenjohdon ja toisio käämin kahden johdon välillä "pienehkö" resistanssi. Jos ensiö- ja toisiokäämien piuhiojen välillä on edes jonkinlainen resistanssi niin sitten on puola sökö. Ja jotta elämä ei olisi näin helppoa saattaa tästä kaikesta huolimatta tapahtua puolassa jokinlainen läpilyönti startatessa. Ehkä näkyy pimeässä sinisenävalona tai sitten jos on riittävän syvällä niin ei vaan näy. Oliko riittävän sekava ja sekoittava? Siitä miten läpilyönnin pystyy testaamaan ei ole minkäänlaista käsitystä. Tohon loppu mun tiedot tastä aiheesta
Pakko myöntää että en ymmärtänyt, sähkötietouteni on esikoululuokkaa.


Alla olevan ohjeen mukaan tota kampuran tunnistinta mittasin jos tuosta esimerkkimittarista katsoo niin DCV 200m asennossa, vanhaa sekä uutta anturia, niin ei anna lukemasi kuin 0,2(V?) mitä ilmeisesti pitäis vaan jotain 0,5V tosin lukema hyppii niin että tulee starttia pyörittäessä vuorotellen vilahtaen 0,1-0,2-0,7-0,3 tyyliin. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä sähköhommista hölkäsen pöläystä.

Renix CPSs have to put out a strong enough signal to the ECU so that it will provide spark.
Most tests for the CPS suggest checking it for an ohms value. This is unreliable and can cause some wasted time and aggravation in your diagnosis of a no-start issue as the CPS will test good when in fact it is bad.
The problem with the ohms test is you can have the correct amount of resistance through the CPS but it isn’t generating enough voltage to trigger the ECU to provide spark.
Unplug the harness connector from the CPS. Using your voltmeter set on AC volts and probing both wires in the connector going to the CPS, crank the engine over. It won’t start with the CPS disconnected.
You should get a reading of .5 AC volts.
If you are down in the .35 AC volts range or lower on your meter reading, you can have intermittent crank/no-start conditions from your Renix Jeep. Some NEW CPSs (from the big box parts stores) have registered only .2 AC volts while reading the proper resistance!! That’s a definite no-start condition. Best to buy your CPS from Napa or the dealer.
Sometimes on a manual transmission equipped Renix Jeep there is an accumulation of debris on the tip of the CPS. It’s worn off clutch material and since the CPS is a magnet, the metal sticks to the tip of the CPS causing a reduced voltage signal. You MAY get by with cleaning the tip of the CPS off.
A little trick for increasing the output of your CPS is to drill out the upper mounting hole, or slot it so the CPS bracket rests on the bell housing when pushed down. Then, when mounting it, hold the CPS down as close to the flywheel as you can while tightening the bolts.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten