Vaihdelaatikon ja sen ohjausboksin väliset liittimet kävisin läpi ihan silmämäärältä ja yleismittarin ohmisesti, että onko yhteyttä tai hapettumaa tai jotain muuta.
Askin päässä on automaatissa ja jakoaskissa liittimiä, käy samalla ne kaikki. Johtoja sitten heiluttelemalla voi kaveri konehuoneen päässä seurata mikä nippu menee mihinkäkin ja näitä voi jollain nippusidetussimeiningillä merkkailla tulevaisuutta helpottamaan.
Kaikki liittimet on kumitiivistettyjä ja periaatteessa tosi hyviä upotuksenkin kestäviä, joten jos jossain on vikaa, ei sinne kannata mitään ihan susipaskaa tilallekaan laittaa. Timo_L löysi jostain interweb tubesin ihmemaasta tilatakseen vastaavan hyviä.
Jos liitintä joutuu vaihtamaan, kannattaa ehkä harkita samalla spliceävänsä siihen upotustiiviisti samaan vaivannäköön haarotusta, jotta voi rakentaa kivasti indikaattoria kabiiniin kertomaan mitä aski tekee, tai sopivalla splicellä ohjainboksin käskeäkseen askia täysin manuaalisesti.
|