Näytä yksittäinen viesti
  #146  
Vanha 11.01.2014, 11:45
siliteri siliteri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.01.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 27
Perusasetus

Tämä viesti voisi tuonne "maasturin hankinta"-ketjuunkin kuulua, mutta laitetaan nyt tänne.

Taitaa käydä niin, ettei Jimnyn tilavuus enää kohta riitä ja auton vaihto edessä. Kaikennäköisiä vaihtoehtoja on mielessä pyörinyt mutta WJstä on tullut 1. vaihtoehto oikean nelivedon ja järkevän hintaluokan takia. (G-mersu tai 120-sarjan LC pysyy vielä päiväunissa...)
Diesel olisi hakusessa ja kysymys kuuluukin, mitä olette mieltä kannattaako investoida hieman enemmän ja hankkia tuo 2.7 (aika vähän tarjolla, kohtalaisen paljon ajettuja) vai olisiko järkevää hommata tuo 3.1 vähän edukkaammin (alle 300tkm ajettuna). Maksaako siis 2.7 itsensä ns. "takaisin" järkevämpänä hankintana? Kulutuksessa taitaa 3.1 hörpätä jotain litran enemmän, mutta jos hankintahinnassa on ~5k€ ero niin ei tunnu missään. Tehoja tuossa 2.7:ssa on hiukan enemmän, onko ero merkittävä?

Verotushommathan vaihtuu just tuossa -02, onkos kellään perstuntumaa, kumpi on edukkaampaa CO2-päästöjen vai massan mukainen verotus?

(Jos ilmastoitu -99 Jimny kiinnostaa, laita privaa, tulee joskus myyntiin)
Vastaa lainaten