Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt
Sitä voi tietty suhteuttaa siihen, että nykyään otetaan joistakin tehdastekoisista dieseleistä yli 100 hv/litra ja yli 200 Nm/litra (joka aina rajoitettu) ja tuo onnistuu ilman savutusta. Niitä koneita kun ei voi päästää edes savuttamaan hiukkassuodattimien takia...
|
Teho suhdehhan on sama noissa yli 100 hv/litra, mut kiinnostais ihan tietää et miten se "euro" kone käyttäytyis jos 6 litrasesta kaivettais se 1000+ heppaa takarenkaaseen
siis kyse ei ole kestosta vaan saisko sieltä kaivettua sitä voimaa ilman että se savuttaisi lähdössä
eli onko olemassa sellaisia injektoreita jotka kykenee aukenemaan pienellä määrällä, mutta pystyy puhtaasti sinne 1300hp asti
Ilokaasuillahan noista ne loput 8-900 jälkeen kaivetaan, mutta kyllä se dieseliä sekin kaipaa